Alles over de Religie van de Arameeërs.
door aydin op ma dec 13, 2004 10:53 am
Afgelopen week was er overleg tussen het bestuur van de Syrischorthodoxe kerk Mor Yahkup van Sroog kerk en haar leden.
Het overleg ging over het renoveren van de kerk of kijken naar andere locatie voor hun kerk.
De meerderheid heeft het bestuur groen licht gegeven om te kijken wat het gaat kosten om uit te wijken naar een nieuwe locatie. Het bestuur van de kerk gat nu samen met deskundigen kijken wat wel en niet mogelijk is.
Ik zelf ben vorstander om te verhuizen naar een andere locatie, want de huidige locatie voldioet niet meer aan de wensen. Zo zijn er bijvoorbeeld parkeerproblemen.
Graag verneem ik van jullie als leden van de kerk hoe je er overdenkt. Renoveren of naar een nieuwe lo  catie.
-
aydin
-
door Mr.Ed® op ma dec 13, 2004 11:50 am
Ik Persoonlijk zie ook veel voordelen als ze gaan verhuizen maar ben bang van al die leuke plannen die ze hebben komt niets van terecht kijk maar naar Mor Kurjakos, mensen zijn het zat om nog lid te blijven van deze kerk.
Daarom ben ik ook bang dat er veel gaan verhuizen en dit zal veel problemen veroorzaken denk ik.
Zondag school waar ze het al jaren over hebben komt ook niets van terecht denk Salon van bruiloften heeft hij al uitgesloten wat eigenlijk wel jammer is maar misschien wel om problemen en grote kosten te voorkomen wel de beste oplossing.
kortom Nieuwe kerk veel voordelen als het goed uitgevoerd wordt
Maar ik persoonlijk denk dat er niets van terecht komt op lange termijn.
Achterom kijken helpt om verder vooruit te kunnen zien.
-

Mr.Ed®
- Ere-lid Platform Aram
-
door ikke op ma dec 13, 2004 12:47 pm
ik heb gehoord dat ze de nieuwe kerk waarschijnlijk aan de vlierstraat willen bouwen, maar waar precies weet ik niet, want ik heb ook een tijdje geleden gehoord dat er een nieuw moskee daar ook gebouwd gaat worden. maar ik hoop dus dat dat niet waar is.
-
ikke
- Professional
-
door Sylvia op ma dec 13, 2004 12:51 pm
Waarom is er nooit voor gekozen om direct met de leden van Mor Kuryakos te gaan?
Nu zijn de leden verdeeld. En na 6 jaar wordt er toch uitgeweken naar een nieuw gebouw?
We zijn wat we denken. Al wat wij zijn komt op uit onze gedachten. Met onze gedachten maken we de wereld.
www.suryoyo.nl/turabdin
-

Sylvia
- Forum Freak
-
-
door Ed op ma dec 13, 2004 14:32 pm
Wat velen over het hoofd zien is dat hier wordt uitgegaan van een lange termijn-visie. In de huidige kerk kun je met de huidige omstandigheden niet nog 10 jaar vol maken. We zijn al veel te laat met het zoeken naar een juiste locatie. In het verleden hebben zich goede kansen voorgedaan, maar geen van deze is uitgevoerd.... dit nadat er weer veel mensen, bang voor de kosten, hebben tegen gestemd.
Let wel; er is nu groen licht gegeven om te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn, in het bijzonder op financieel gebied. Definitieve beslissingen zijn dus nog niet genomen. Dit volgt in een later stadium.
De Vlierstraat vind ik trouwens een slechte lokatie; in de zomer zal het er stinken met de stortplaats ernaast. Andere lokaties zijn beter. Zolang er maar niet al teveel huizen dichtbij staan, anders krijg je weer klachten over geluidsoverlast. Daar zijn wij Suryoye zo goed in; kabaal maken....
1 Korintiërs hoofdstuk 13
-

Ed
- Super Ere-lid Platform Aram
-
door Maistro op di dec 14, 2004 20:13 pm
Ik snap er van verhuizen niets van ? We konden alles kopen rondom de kerk,parkeerplaatsen, bejaardentehuis en appartementen waren allemaal te koop. De gemeente heeft ook ook aan ons gevraagd.Geen stappen ondernemen. Nu 2 of 3 soerikat in het bestuur zijn willen ze gaan verhuizen naar Zuid. Dat lijkt mij niet verstandig. Anders ga in zee met Mor Kuryakos.
Van mij mogen ze een nieuwe kerk bouwen maar moet niet in zuid plaatsvinden. Bij de Miro, Nettorama,zou een goede plaats zijn. We moeten voor zorgen dat we straks geen 3 kerken in Enschede krijgen.
-
Maistro
-
door francesco op di dec 14, 2004 20:55 pm
Ik zou het echt jammer vinden als onze kerk zou verhuizen naar een nieuwe locatie.
Ik zou niet zo snel een goeie locatie kunnen opnoemen dan wat we nu hebben. De vlierstraat is helemaal niks.
als er echt zou worden verhuist dan zou ik voor een plaats gaan net zoals de dayro. Een perfecte locatie zou zijn bij de Intratuin.
'Never have anything in your life that you can't walk out on in thirty seconds flat, if you spot the heat coming around the corner.
-

francesco
- Beginner
-
door Gast op di dec 14, 2004 23:59 pm
Uuhm uuhm uuhm ben je gek ofzo meneer maistro bij de miro ??? Dayro is al bij de miro, anakla wil je daar nog een speciale kerk maken voor diegene die in glanerbrug wonen??
En Francesco het is een KERK niet een SALON, volgens mij willen we juist dat de kerk vlakbijer komt en makkelijk bereikbaar is voor de mensen uit (wesselerbrink, helmerhoek, stroinkslanden en paar mensen uit glanerbrug)
Bij Arke Stadion is nog beste plek  :@ . Ik maak grapje.
Nee ik geloof er niet in, in zo nieuwe kerk. Suryoye hebben mooie plannen maar uitvoeren kunnen ze niet. Hoe chaotisch wij vergaderen zo zal ook de uitvoering zijn, geloof mij maar je kunt beter je geld ergens anders aan uitbesteden.
-
Gast
-
door Sam Ting 2 op wo dec 15, 2004 14:46 pm
Wat ik zo jammer vind is de reactie van Maistro... wat betreft mensen in het bestuur, maar goed.
Wat je wel moet inzien is dat mor jacob aan de Tromplaan geen toekomst kent. Of het nu gaat om parkeerplaatsen, zaal voor bruiloften of inderdaad iets te kunnen betekenen voor ONZE ouderen.
Wat in het verleden is gebeurt kun je heleaas niet terug draaien.
Wat betreft de nieuwe locatie voor mor jacob, dacht ik zelf aan de oude kwantum, waar volgens mij de meeste ouderen wonen, en uiteindelijk zien wij alleen hun terug in de kerk op een dood normaal zondagochtend.
Ik wens het kerkbestuur veel suc6 met hun plannen, want uiteindelijk worden wij allen er beter van.
Sam Ting
----------------------------
Don´t walk behind me, I may not lead. Don´t walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
You were born an original, don't die a copy.
-

Sam Ting 2
- Professional
-
door David op wo dec 15, 2004 19:46 pm
Denk dat Sam Ting wel gelijk heeft het zijn altijd die zelfde ouderen die er komen maar hun stem wordt meestal toch niet gehoord maar vindt dat ze meer recht van spreken hebben dan al die jongeren die toch nooit komen.
En reacties over Suriekat zijn niet meer van deze tijd hier zijn we allemaal zelfde shit we zijn niets.
-

David
- Forum Freak
-
door Yamo op wo dec 15, 2004 20:15 pm
Om ff de discussie op gang te houden zonder zelf iets zinnigs aan toe te voegen:-)
Moet de kerk de mensen of de mensen de kerk "achterna gaan"???
-

Yamo
- Forum Freak
-
door Maistro op wo dec 15, 2004 21:31 pm
Kerken kunnen niet achter mensen aan gaan. Bestuur wel. Mensen moeten altijd achter de kerk aangaan.Als zij dicht bij jezus willen leven.
We wachten de onderzoek maar af. Waar een geschikte plaats is of renoveren. Ik denk wordt renoveren. Welke gezin heeft 2000 euro over in deze moeilijke tijden?
-
Maistro
-
door Sam Ting 2 op wo dec 15, 2004 23:26 pm
Beste Yamo,
De kerk moet achter de mensen aan gaan. Je kunt een pracht van een kerk bouwen op een industrie terijn, maar als er geen mens in de buurt woont, dan heb je er niet zoveel aan. (nogmaals, het zijn de ouderen die elke zondag naar de kerk gaan en niet de jongen)Dus je moet altijd proberen om de kerk in de buurt van de mensen te bouwen. (Maistro heeft het WEER verkeerd, hij heeft jouw vraag niet begrepen).
Om dan verder op Maistro in te gaan... Heb jij iemand van het bestuur horen zeggen, dat elk gezin 2000 euro op tafel moet leggen  :no:
Veel suc6 verder,
Sam Ting
Don´t walk behind me, I may not lead. Don´t walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
You were born an original, don't die a copy.
-

Sam Ting 2
- Professional
-
door Mr.Ed® op do dec 16, 2004 0:12 am
Sam Ting heeft helemaal gelijk
En maistro ik heb ook nog niets over 2000 € gehoord.
Zoals je zelf zegt we wachten onderzoek wel af en dan kun je zelf zeggen wat jij denkt dat het beste is.
Achterom kijken helpt om verder vooruit te kunnen zien.
-

Mr.Ed®
- Ere-lid Platform Aram
-
door Donnie Brasco op zo dec 19, 2004 15:16 pm
Waar ik het meest mee zit is wat gaat er met die ( ouwe kerk ) gebeuren als ze een nieuwe bouwen. Wie krijgt hem in handen en wat gaat die daarmee doen
Loop Door Het Heden Naar De Toekomst

-
Donnie Brasco
- Professional
-
Keer terug naar Religie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
|