Platform Aram - Forum

Stichting Aramea: De tien vragen

Alles over de Historie en Cultuur van de Arameeërs.

Stichting Aramea: De tien vragen

Berichtdoor Aramaya op zo dec 13, 2009 23:40 pm

De Tien vragen aan Gaby Jallo (Aramese profvoetballer)

1. Kun je ons wat over jezelf vertellen?
Ik ben Gaby Jallo, ben 20 jaar oud en woon ongeveer 18 jaar in Nederland. Mijn geboorteplaats is Kamechle (Syrië). Ik heb een broer, broertje en een zus. Mijn grootste hobby is voetballen. Mijn vorige club was FC Twente, nu speel ik voor Heracles Almelo. Mijn favoriete positie is linksback. Ik heb op de middelbare school mijn havo diploma behaald. En daarna ben ik gestopt met studeren.

2. Je hebt de hele jeugdopleiding van FC Twente doorlopen. Hoe kijk je daarop terug?
Als ik zo terug kijk op mijn jeugdopleiding bij FC Twente, kan ik erover zeggen dat het een hele mooie ervaring was voor mij. FC Twente heeft namelijk al jaren een van de beste jeugdopleidingen van Nederland en ik ben blij dat ik daar aan deel kon nemen. Ik heb mooie dingen meegemaakt bij FC Twente. Ik heb namelijk bij FC Twente historie geschreven, door kampioen te worden met de A1. Verder heb ik ook in de loop der jaren veel mensen ontmoet en veel vrienden gemaakt.

Zie voor de hele interview: http://www.aramea.nl/index.php/portrett ... gaby-jallo
Aramaya
Amateur

Re: Stichting Aramea: De tien vragen

Berichtdoor Aramaya op vr jan 15, 2010 1:35 am

Interview met Francis Krikhaar

docente basisschool Mecklenburg in Enschede

1. Kunt u ons wat over uzelf vertellen?
Mijn naam is Francis Krikhaar, ben 31 jaar en ben woonachtig in Oldenzaal. Op basisschool de Mecklenburg in Enschede ben ik nu voor het vierde jaar leerkracht van groep 8. Voordat ik juf van groep 8 werd, was ik 4 jaar lang kleuterjuf. Ik had vooraf niet een speciale reden om les te willen geven op de Mecklenburg. Ik kende de school niet en ben er via via terechtgekomen.

2. Wat viel u het meest op toen u voor het eerst kwam doceren aan de Mecklenburg?
Wat mij het meest opviel toen ik er voor het eerst binnenstapte, was de grote hoeveelheid buitenlandse kinderen. Ik denk dat er op dat moment nog 3 à 4 autochtone Nederlanders op school zaten. De rest bestond uit allochtone Nederlanders.

Zie de hele interview op: http://www.aramea.nl/index.php/portrett ... s-krikhaar
Aramaya
Amateur

Re: Stichting Aramea: De tien vragen

Berichtdoor Aramaya op vr jan 22, 2010 15:48 pm

Interview met Hetty van Oosten
directrice basisschool Mecklenburg in Enschede

7. Kunt u uw positieve- als negatieve ervaringen benoemen met de Aramese scholieren?
De kinderen zijn enthousiast, leergierig en ambitieus. Ook zijn ze blij met allerlei dingen, ze gedragen zich, bij excursies en activiteiten in het algemeen, goed.
Wel blijkt uit het jaarlijks onderzoek naar pestgedrag dat ze elkaar graag uitlachen (bij fouten), schelden en buitensluiten. Dit is gedrag, dat bij de meeste andere scholen minder voorkomt.

Link interview: http://www.aramea.nl/index.php/portrett ... van-oosten
Aramaya
Amateur

Keer terug naar Historie en Cultuur